Friday, October 8, 2010

cuti seminggu??

hewhew...
cuti seminggu noKK... apa yang ko buat tu nyah cuti lamer2...mak duk umah jaga anak la nokk... anak mak tak sihat..kena HFMD huhu...

aku start cuti dari senin lepas hingga la jumaat nie.. korang bayangla bertapa lamernyer...takperla..nak wat cemana..pnyakit bejangkit mmg jadi camgini la kan.. kiter taklehla nk pentingkan diri sendiri.. anak kiter dah kene..so jangan antar kat taska/pengasuh..jangan bg susahkan orang lain jugak...ngertie kamu?

pagi td dalam kul 9pg aku terima call dari ibuYAM...ibu pengasuh syazha.. dia call tanyer kesihatan syazha...dia sempat la jugak cakap ngn syazha..nak dengar suara syazha...rinduuu katernyer..terharu plak aku... alhamdulillah.. anak aku disenangi oleh pengasuhnyer..syukur..

erm spanjang aku duk umah nie...aku dah rasa cam jadi surirumah yang duk kat umah..coz sentiasa dirumah... huhuu maklumla..anak kene kuarantin kan..so ngn awak2 la sekali duk umah huhu...sehinggaaalaaaa td....1stime aku bawak syazha g keluar..sebenarnyer nak bayar bil kereta...so syazha sudah nampak KFC..aper lagie...
syazha: mama, KFC mama..KFC mama...
mama: syazha nak makan ayam KFC ker bubor MCD nie?
syazha: nak ayam KFC..nak KFC...

so tanpa melengahkan masa, kami pon g masuk KFC.... bukan main seronok lagi anak aku nie...berpusing2 dia dalam restoran tue...lantakla..janji jgn kaco orang dan kebetulan umie dia pon ader sekaliw...

dah oder nasi ayam 1 set ngn dinner plate 1 set...dan tak lupa makanan peberet chhesy wedges yg large 1.. dan nyam nyam...
syazha cam biasa sejak dua menjak ni mmg nak makan sendiri.. dah tak nak langsung aku suap..
mayb dia dah rasa dia besar kot..nasib makan pon dah pandai guna sudu.. kurang la kotor kat baju..lepas stle makan..kami pon balik.. b4 balik syazha sebok nak bgambar.. sempat dia minta aku ambik kan gambar dia..

nin dia pic2 yang sempat dia berposingggg




macam2 gaya aderr.. semua tu dia sendirie yg nak..yang paling best nyer siap sebut lagie tue..cam ni mama..camni mama..cepat mama..dah mama.. aduyai.. cam dah fotografer dah aku raser...

setle semua tu kami pon balik terus.. coz syazha nak minum air rebinaa...malam kang nak bawak wan ngn umie g eraya umat tok ngn nenek dia plak kat langat..maklumla arinikan penutup rayer.

p/s: aku sedey coz arini ada jamuan rayer kat opis aku.. aku sedey bukan kerana tak pat makan tapi aku sedey tak pat gayakan baju raya aku time jamuan raya opis...waaaaaaaa :(:::::::::::

hehe..mcm la lawa sangat kuikui.. tak kisah..la..

2 comments:

Izwa Kamaruddin said...

alahai anak aku pun same jgn ar bg nmpk kfc or mcd mmg rabak lerrr...mcm2 nk tak cukup 1..:D

syazharchoixee said...

hahahhaha.....tuela pasal...
kalo tak dapat, terjerit2 tauu sampai pening kepala hahahah...
selalu aku layankan ajer..