Monday, November 1, 2010

hoLIDAY [at] mElakerAyer 2010

salam.,...korang..ni aku memang tak sabar nak citor pengalaman berholiday dimelaka pada 30-31.10.2010..
perghh ramaiii gilerrrr orang kat sana..maklumla melaka baru ditabalkan :
MELAKA MAJU tahun 2010.. pada 20.10 masa 20:10
syokk sangat kalinie... tahniahh yer pada orang melaka... bg aku ia macam KL no 2 tauu!! dassatt...betul kater member hubbyku..yang takder kat melaka ni cuma SOGO jer..kalo tak..mmg dah jadi KL dah huhuhu....dan bg aku kene tambah IKEA jugak kat melaka...kann..kann?? ..so kalo la katerkan aku ditukarkan ke negeri lain..aku arap sangat ia adalah melaka... so barula aku raser tak terkejut...sebab aku dah biasa ngn hiruk pikuk KL..so kalo g tempat yg aman damai..gerenti aku mati kutu...dan ia tentu tak masuk ngn jiwaku hehehehe..... ;p

so aper lagi aku nak citer pasal melaka..yang sama ngn KL... yerrrrr JAMMMM ...melakanyer jammm dah samer ngn KL beb..maner2 g semua jammm hahhahhahaha...seriuss..dah raser cam duk KL dah heheheh.... i LOIIIIKeee Melaker...

so nin dia aktiviti kami sepanjang 2 ari semalam kami di sana...

sabtu - 30.10.2010

9.00am - gerak dari rumah
9.30am - g makan fastlunch terus
10.30am - gerak ke nilai amik adik iparku...
11.30am - gerak ke MelakeraYer
1.30pm - terus ke Zoo Melaker
3.00pm - ke Taman Buaya..naik kereta lembu
3.30pm - Lunchtea at McD
4.30pm - checkIn hotel Straits Meridian, Bukit Baru
5.30pm - gerak ke JJ terbesar kat Melaker
8.00pm - gerak ke CowBoy Town, A famosa reSort..
12.00am – dinner Apple Burger..sebelah hotelku...kuikuikui..
2.00am – Tdo ZZZzzzzzzzzzzz.....

Ahad – 31.10.2010

9.00am – Breakfast kat hotel
10.00am – terjun Kolam renanGgg...
12.00pm - checkout dari hotel..
12.30pm – Sampai Menara Taming Sari
- Berjalan ke Kraftangan
- Lunch Kat FoodCourt..makan Pari masak Asam pEdas..pergHHH
- Naik Beca Pusing ½ Jam sahajer...tu pon rm20 tau...mahalkan??
4.00pm – gerak ke Nilai...bye bye melakerayer
6.00pm – sampai Nilai antar adik iparku..
7.00pm – Alhamdulillah...selamat sampai ke rumah...rumahku..syurgaku...
8.30pm – gerak g rumah kawan hubby ku~ sambut besday anak dia..2 thn..
11.00pm – alhamdulillahh sampai rumah dengan perut yg sangat kekenyangan..

Haa..tue la dier..kepadatannyer 2 ari tersebut...hehehhe...memang berbaloi-baloii....

2 comments:

Izwa Kamaruddin said...

rindu nyer nk pg melaka lagi..last pegi mase tunang hari tuh!hamikk ko lame giler dah....

syazharchoixee said...

perghhh ko patut g lagi izwa.. mesti ko pun teruja cam aku jugak.. maklumla kiter kan sama anak KL kan... heheheh...